Odwiedza nas 48 gości oraz 0 użytkowników.

Klasa III a w rezerwacie przyrody "Zimne wody"

Klasa III a już kolejny raz bierze udział w projekcie sklepów „Biedronka”. Jest to program edukacyjny „Szkolne Przygody Gangu Swojaków” dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Program ma na celu pomóc nauczycielom i rodzicom pokazać dzieciom piękno polskiej przyrody oraz odkryć przed nimi sekrety otaczającego ich środowiska.

Właśnie w ramach tego projektu wybraliśmy się na pieszą wycieczkę do rezerwatu przyrody „Zimne wody”, który znajduje się na obrzeżach naszego miasta, 2 km od naszej szkoły. Tworzą go wzgórza i pagórki podzielone ścieżkami i dróżkami przecinanymi źródłami tryskającymi ze skałek gipsowych. Są tu dwa pomniki przyrody. Pierwszym z nich są Gipsowe Kryształy, drugim –Źródełko. Jest tu niezwykle ciekawa roślinność: miłek wiosenny, dziewięćsił bezłodygowy czy mikołajek płaskolistny. To miejsce do obcowania z naturą i pięknymi krajobrazami.

Pomnik przyrody - gipsowe kryształy zwane jaskółcze ogony, ze względu na kształt przypominający pióra

Podczas pobytu mieliśmy wiele atrakcji do dyspozycji: wieża widokowa, szałasy, kamienne pola oraz strome podejścia na wzniesienia asekurowane grubymi linami.

Piękne widoki ze wzgórz i platformy widokowej na Szaniecki Park Krajobrazowy

Dzieci wspinają się po pagórkach, stromych podejściach korzystając z przygotowanych do asekuracji grubych lin

Na jednym z przystanków wychowawczyni przeczytała Legendę pana Franciszka Rusaka o powstaniu „Zimnych Wód”. Tomek opowiedział nam swoją wersję tej legendy.

Tomek opowiada legendę o powstaniu rezerwatu „Zimne wody”

Po wycieczce odpoczęliśmy na placu zabaw, gdzie dzieci nabrały sił na powrót do szkoły. Zaobserwowaliśmy też dzikie kaczki, które zamieszkują pobliski staw oraz ciekawą roślinność.

Zasłużony wypoczynek na placu zabaw

Obserwacja dzikich kaczek pływających po stawie

Zebraliśmy śmieci z terenu rezerwatu. Okazało się, że było ich tylko kilka.

Amelka z Filipem trzymają worek ze śmieciami, które zebraliśmy podczas pobytu w rezerwacie

Marzena Gzyl, Anna Zalewska-Pabis

Przejdź do góry
Our website is protected by DMC Firewall!