Aktualności
- Zimowe wspomnienia klasy II a
- NASI UCZNIOWIE LAUREATAMI Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO I Z JĘZYKA POLSKIEGO
- Droga Krzyżowa w oczach Dzieci
- NIE BĄDŹ OBOJĘTNY, BĄDŹ NIEBIESKI
- Wesołego Alleluja dla mieszkańców DPS w Zborowie
- Konkurs na Palmę Wielkanocną
- Palma Wielkanocna klasy 1A nagrodzona!
- „Gdzie się woda leje, tam się dobrze dzieje”
- DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI W NASZEJ SZKOLE
Odwiedza nas 44 gości oraz 0 użytkowników.
Zajęcia praktyczne z geografii
Geografia to bardzo rozległa nauka, której powinniśmy uczyć dzieci nie tylko pamięciowo, ale przede wszystkim poprzez ćwiczenia angażujące zmysły. Niezwykle ważną rolę w uczeniu tego przedmiotu odgrywają zajęcia terenowe oraz ćwiczenia praktyczne. Na podstawie wieloletnich obserwacji oraz przeprowadzonych diagnoz w pracy w szkole zauważyłam, że uczniom najbardziej brakuje samodzielnych działań, takich jak obserwacja, badanie zjawisk przyrodniczych, społecznych i ekonomicznych oraz na ich podstawie – wnioskowania i planowania rozwiązań oraz umiejętności odczytywania i interpretowania potrzebnych informacji z różnych typów map. Obecnie obowiązująca siatka godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej (1 godzina tygodniowo w klasach V, VI, VIII) z zakresu geografii nie pozwala na przeprowadzenie większej ilości zajęć praktycznych oraz ćwiczeń w szkole.
Innowacja „Zajęcia praktyczne z geografii” jest odpowiedzią na potrzeby i zainteresowania uczniów, a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego. Proponowany program stwarza możliwości do realizowania w sposób praktyczny tematyki geograficznej. Nastawiony jest na samodzielność w dochodzeniu do wiedzy, sytuuje ucznia na pozycji badacza, propaguje metody aktywizujące, kładzie nacisk na pracę zespołową. Program innowacji umożliwi poszerzenie wiadomości, zainteresowanie uczniów bliższym lub dalszym regionem, rozbudzenie zamiłowania do podróży, do zobaczenia tego, o czym nauczyli się na lekcjach, co widzieli w filmach, na zdjęciach, czy o czym przeczytali w literaturze.
Autorka innowacji pedagogicznej Wioletta Kumor
Wielozmysłowa prezentacja wybranych krajów
W obecnych czasach globalnego społeczeństwa informacyjnego przekaz medialny jest instrumentem aktywizującym dzieci, wzbudzającym ciekawość poznania i odwiedzenia wybranych miejsc. Uczniowie przygotowali bardzo ciekawe prezentacje multimedialne miejsc, w których byli lub chcieliby zobaczyć.
Bierzemy udział w konkursach
W marcu poznaliśmy wyniki ogólnopolskiego konkursu geograficznego „GEO-Planeta”.
Turystyka w województwie świętokrzyskim
O niepowtarzalnym charakterze Kielecczyzny decydują jej walory krajobrazowe, piękno przyrody, czystość środowiska naturalnego i liczne zabytki. Dlatego to doskonałe miejsce do uprawiania turystyki, zarówno dla osób spędzających czas aktywnie, jak i szukających spokoju i wytchnienia wśród pięknej, często nieskażonej cywilizacją przyrody.
Kontynenty na kuli ziemskiej
Uczniowie wymieniali kontynenty i porządkowali je według wielkości; wyznaczali granicę między Europą i Azją; wyszukiwali najwyższe szczyty poszczególnych kontynentów; definiowali pojęcia „wyspa” i „archipelag”. Poznawali zwyczaje dzieci różnych stron świata. Amelka uszyła lalki przedstawiające różnych mieszkańców Ziemi.
Zmiany wysokości Słońca nad horyzontem w różnych porach dnia i roku
Przez cały rok szkolny uczniowie obserwowali dwa razy w miesiącu pozorną wędrówkę Słońca po niebie. Celem projektu było wskazanie różnic wysokości Słońca nad widnokręgiem w różnych porach roku.
Czytaj więcej: Zmiany wysokości Słońca nad horyzontem w różnych porach dnia i roku
Strona 1 z 2
