Odwiedza nas 40 gości oraz 0 użytkowników.

Wycieczka klas drugich do Ojcowskiego Parku Narodowego

4 października 2021 r. klasa II A oraz II C wybrały się na wycieczkę do malowniczego o tej porze roku Ojcowskiego Parku Narodowego, aby wraz z przewodnikiem odkrywać tajemnice Małopolski.

Dzieci podziwiają walory Ojcowskiego Parku Narodowego

Swoją przygodę rozpoczęliśmy od zobaczenia skały o wysokości 25 m - „Maczugi Herkulesa” - słynnego herosa, oraz poznania jej historii - jakoby sam Herkules ją tu postawił.

Uczniowie przed Maczugą Herkulesa wraz z przewodnikiem

Kolejnym punktem był zamek w Pieskowej Skale, gdzie na dziedzińcu wysłuchaliśmy „legendy o Dorotce i jej wiernym psie”. Uczniowie chętnie korzystali z możliwości samodzielnego wybicia monety - jak za dawnych czasów.

Uczniowie zwiedzają Zamek w Pieskowej Skale

Wybijanie monet przez uczniów

Na trasie naszej wycieczki nie mogło zabraknąć wizyty w Jaskini Nietoperzowej. W jej wnętrzu mogliśmy podziwiać efektowne nacieki takie jak m. in. wodospad naciekowy z kropielnicą, ambony oraz olbrzymie kotły wirowe, znajdujące się w stropie jaskini. Zgodnie z wierzeniami, na kogo spadnie kropla w jaskini, temu przyniesie szczęście - wielu z nas tego doświadczyło. Jaskinia Nietoperzowa wśród innych wyróżnia się jednym z największych siedlisk nietoperzy, wielkością sal, a także bogatym katalogiem znalezisk archeologicznych.

Jaskinia Nietoperzowa

Na koniec naszej wycieczki udaliśmy się do dwóch kolumn skalnych zwanych Bramą Krakowską - prowadził tędy bardzo uczęszczany szlak kupiecki z Krakowa na Śląsk. Jak głosi legenda, odległość dzieląca kolumny bramy z roku na rok systematycznie się zmniejsza. Gdy skały całkowicie się „zejdą”, ma nastąpić koniec świata. Turyści odwiedzający Ojcowski Park Narodowy umieszczają pod nimi kijki, aby zatrzymać proces zamykania się bramy.

Uczestnicy wycieczki w Bramie Krakowskiej

W dolinie Prądnika udaliśmy się do bijącego ze skały tzw. „Źródełka Miłości”, które pod wodą tworzy wymurowane serce. Zgodnie z wierzeniami, każda para, która wspólnie zakosztuje wody ze źródełka, zostanie cudownie połączona niegasnącą miłością po wieki!

Uczniowie przy Źródełku Miłości

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na ciepły posiłek w malowniczej miejscowości Miechów, gdzie uczniowie mogli skorzystać z nowo oddanego planetarnego placu zabaw. Spośród wielu atrakcji, każdy znalazł coś dla siebie.

Dzieci w parku miejskim w Miechowie

Z pewnością chętnie powrócimy do Ojcowskiego Parku Narodowego i jego pięknych okolic.

Iwona Jaroń, Monika Koszela

Przejdź do góry
Our website is protected by DMC Firewall!