Odwiedza nas 62 gości oraz 0 użytkowników.

Wycieczka klasy III a

15 września klasa III a pod opieką Pani Marzeny Gzyl i Anny Zalewskiej-Pabis wzięła udział w wycieczce szkolnej. Celem naszej wycieczki było zwiedzenie Jaskini Raj oraz Zamku w Chęcinach.

Wyjazd zaplanowano na 7:20 wszystkie dzieci stawiły się punktualnie. Autobus już na nasz czekał. Dzieci zajęły miejsca, jeszcze tylko krótka informacja na temat bezpieczeństwa w czasie podróży i możemy ruszać.

Pierwszym punktem wycieczki była Jaskinia Raj, która została odkryta w latach 1963/1964. Ze względu na bogatą szatę naciekową oraz walory naukowe i dydaktyczne objęta jest ochroną jako rezerwat przyrody, a otwarcie jaskini dla ruchu turystycznego nastąpiło w 1972 roku. Do jaskini wchodziliśmy podzieleni na grupy wraz z przewodnikiem, który bardzo ciekawie opowiadał nam o tym pięknym miejscu. Początkiem trasy turystycznej jest wystawa muzealna, gdzie można zobaczyć narzędzia człowieka neandertalskiego zamieszkującego jaskinie 50 000 lat temu oraz szczątki zwierząt. Na trasie turystycznej uczniowie podziwiali wspaniałe nacieki: stalagmity, stalaktyty, stalagnaty, które tworzyły niewyobrażalne kształty. Podczas zwiedzania mieliśmy okazję zobaczyć latającego nietoperza. Przewodnik opowiedział nam także parę ciekawostek na temat owadów zamieszkujących jaskinię. Po wyjściu z jaskini dzieci mogły zakupić sobie pamiątki.

Następnym punktem naszej wycieczki był Zamek w Chęcinach wznoszący się na skalistym wzgórzu. Po krótkim spacerze pod górę byliśmy na miejscu. Po przekroczeniu murów zamku, udaliśmy się na basztę, z której rozpościerał się przepiękny widok na miasto. Dzieci zwiedziły także lochy, skarbiec oraz wieżę więzienną. Największą ciekawość u dzieci wzbudziły narzędzia tortur znajdujące się w części zamku zwaną „Domem Wielkim”. Podczas krótkiej przerwy na odpoczynek, Pani Marzenka opowiedziała uczniom o historii zamku, który został najprawdopodobniej wzniesiony na przełomie XIII i XIV wieku z inicjatywy Wacława II, króla Czech i Polski. Zwiedzanie zakończyliśmy na zakupieniu pamiątek. Wolnym krokiem skierowaliśmy się w kierunku autobusu. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do szkoły.

Marzena Gzyl
Anna Zalewska-Pabis

Ida, Pola, Ola i Kinga oraz Kacper i Dominik na tle ekspozycji

Tomek, Kuba, Kacper i Dominik przed wejściem do Jaskini Raj

Widok na Zamek w Chęcinach

Lena, Szymon, Ola i Gabrysia w dybach

Basia i Ewa w Domu Wielkim

Filip w gilotynie i Tomek na tle wieży więziennej

Ida jako Biała Dama, Kinga jako Rycerz

Tomek, Kacper, Dominik, Amelka, Pola, Tosia, Kinga i Ida na tle wozu taborowego

Skarbiec i Kaplica oraz loch

Dzieci przy Kole Fortuny i przy Studni

Kacper i Oskar, Amelka i Tosia na tle Baszty

Dzieci na tle galerii zdjęć Zamku w Chęcinach

Uczniowie na tle Zamku w Chęcinach

Dzieci z wychowawcą podczas wejścia na Zamek

Przejdź do góry
DMC Firewall is a Joomla Security extension!