Odwiedza nas 203 gości oraz 0 użytkowników.

Podsumowanie Konkursu Matematycznego „Liga MatMistrzów”

Co tydzień od lutego do końca kwietnia chętni uczniowie klas VI zmagali się z zadaniami konkursu matematycznego „Liga MatMistrzów”. Przez 12 tygodni uczestnicy konkursu otrzymywali zestaw zadań do rozwiązania.

Kandydaci do tytułu MatMistrza musieli m.in.:

  • podpowiedzieć rycerzowi z jaką prędkością ma jechać, aby przybył punktualnie na spotkanie z księżniczką, wszak punktualność to wielka cnota (Posępny rycerz obliczył, że jeśli będzie jechał konno z prędkością 10 km/h, to przybędzie do zamku godzinę po południu i spóźni się na spotkanie z Księżniczką Śmieszką. Natomiast, gdy będzie podróżował z prędkością 15 km/h, przybędzie za wcześnie, bo godzinę przed południem. Z jaką prędkością powinien jechać Posępny Rycerz, aby przybyć na spotkanie z Księżniczką Śmieszką punktualnie o godz. 12:00?)
  • zabawić się w budowlańców i obliczyć ile waży cegła (Cegła waży 1 kg i pół cegły. Ile waży cegła?)
  • nakarmić 606606 Szwajcarów (Jeżeli sześciuset sześciu Szwajcarów zjada sześćset sześć kiełbasek, z czego sześćset kiełbasek z musztardą i sześć bez, to ile kiełbasek bez musztardy należy podać dla sześciuset sześciu tysięcy sześciuset sześciu Szwajcarów?)
  • łamać” sobie głowę nad sudoku

Uzupełnij puste kratki cyframi od 1 do 9 tak, by w każdym wierszu, w każdej kolumnie i w każdym z dziewięciu kwadratów (3 x 3 kratki) cyfry nie powtarzały się.

Do konkursu przystąpiło 15 uczniów. Niestety, części z nich zabrakło cierpliwości i wytrwałości. Do „mety” dobrnęło tylko 9 pasjonatów.

W ostatnim etapie konkursu uczniowie musieli wykazać się talentem poetyckim. Efekty ich twórczości na końcu artykułu.

W konkursie tytuł MatMistrza zdobyli i na podium stanęli następujący uczniowie:

I miejsce
Ewa Sroka uczennica klasy VIc
Gabriela Pełka uczennica klasy VI a
Agata Łukasik uczennica klasy VI b

II miejsce
Gabriel Wojciechowski uczeń klasy VI c

III miejsce
Rozalia Bandoła uczennica klasy VI b
Liliana Sztorc uczennica klasy VI a

Za trud włożony w rozwiązanie zestawów konkursowych, za zapał i gorliwość wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy, bony podarunkowe na artykuły szkolne oraz słodkości. Laureaci – MatMistrzowie dodatkowo otrzymali nagrody ufundowane przez organizatora konkursu.

Agnieszka Kańska


Co dzień z rana od śniadania
rozwiązuję już równania.
Mnożę, dzielę i dodaję
ja naprawdę nie udaję.
Matma super prosta sprawa,
gdy pamiętasz o zasadach!
A więc miły mój kolego,
gdy najlepszym chcesz być w klasie
nie zapomnij zrobić najpierw
obliczeń w nawiasach.
Potem policz pierwiastki i potęgi,
a twój umysł będzie tęgi.
Teraz możesz mnożyć, dzielić
tylko przestań już biadolić,
bo to koniec jest już blisko,
gdy jeszcze tylko dodasz
lub odejmiesz wszystko.

Gabriela Pełka kl. VI a


Matematyka ważna jest
każdy o tym wie.
Ciągle musisz liczyć
by wiedzieć co się z czym "je".
Od najmłodszych lat
uczysz liczyć się.
By w przyszłości
to z Tobą liczono się!|

Geometria, równania, zadania
już mnie głowa boli od tego gadania.
Iloczyny, ilorazy,
Kurczę ile to już było razy!
Parabole, całki, wzory
że to trudne to tylko pozory.

Pani w szkole, mama w domu
nigdzie nie mam już spokoju.|
Matma zawsze ważna jest
zatem wkuwaj i ucz się jej!

Gabryś Wojciechowski, kl. VI c


Matematyka królowa nauk ale jest też ona potrzebna do życia
Aby świat miał sens istnienia bycia
Jest ona potrzebna w życiu każdego dziecka, każdego chłopczyka
Żeby wiedział, że 2+2=4
Ponieważ w życiu trzeba być dobry z matematyki, szczery
Jak nie będziesz się uczyć Ksawery
Dostaniesz jedynki może ze cztery
Tak mówiła mi babcia i mama
Uważałem że to ściema
Okazało się że to czysta prawda
Myślałem że jedynka w dzienniku się ukaże
Myślałem że się rozpłacze
Ale mam szczęście
I teraz ze szczęścia skacze
Bo dwójkę dostałem
Mama i tata się na mnie patrzą
Uczyć na poprawę się każą
Matematyka przedmiot trudny
Nie po Polskiemu i trochę nudny

Bucki Mateusz kl. VI a


Matematyka dla każdego jest”
Matematyka łatwa jest,
Zdziwisz się, ale tak jest.
Myślisz pewnie, że kłamię,
Ale czasem rzeczy niewyobrażalne zdarzają się.
Czasem wystarczy usiąść, pomyśleć
I do głowy wpadnie rozwiązań ze sto, ale wiesz
Najgorsze jest, gdy negatywne myśli zbierają się i
Myślisz, że nic nie umiesz, ale teraz pokazać ci chcę,
że tak naprawdę matematyka prosta jest.
Geniuszem nie każdy jest, ale alfabet opanowałeś,
więc nie martw się, z matematyką też tak jest.
Czasem trzeba coś wkuć na pamięć lub zrozumieć czegoś sens,
A gdy już to zrobisz, usiądź na kanapie i w świat sudoku się wkręć.
Zapewne skarżysz się na szkołę,
Że nie nauczyli cię,
A co robiłeś na lekcjach, gdy nauczyciel pytał Cię.
Gadałeś, marzyłeś
A o matematyce zapomniało ci się.
Nie masz nic do stracenia,
chwyć za książkę i szybko się naucz,
A na egzaminie pierwiastkować będziesz niczym słońce, które świecąc nie męczy się.
Bo pomyśl
w mnożeniu, dzieleniu czy dodawaniu,
coś trudnego jest?
I chwytaj za książkę
Z równaniami algebraicznymi się zmęcz
aby zobaczyć, że matematyka wcale trudna nie jest.
Leć już się ucz, nie
przeciągając się jak ten wiersz,
a jak skończysz uczyć się
to odpocznij sobie i zastanów się raz jeszcze
„Czy matematyka nadal trudna jest?”

Rozalia Bandoła kl.6b


Matematyka to przedmiot fajny, są tam kółka i kwadraty.
Mają również różne boki, te nasze trójkąty.
Znajdą się tam też ułamki i pierwiastki.
Matematyka fajna zabawa do nauki zaprasza.
Ułamki, potęgi i nawiasy to trochę trudne wygibasy,
Ale ja im radę dam, bo mnie uczy najlepsza ze wszystkich Pań.
Ucz się bracie matmy ucz, bo to w życiu potęgi klucz.

Wiktor Koźmiński, kl. VI a


Matematyka przedmiot ten ciekawy,
Nierzadko prowadzi w klasie do wrzawy.
Czasem jest kłótnia,
Jakie rozwiązanie?
Lecz sprawdzenie wyniku rozwiąże to pytanie.
Jeśli z matmy chcesz mieś sześć zapamiętaj:
6*6 to 36
Jeśli w szkole dostajesz jeden,
Zapamiętaj!
3*7 to 21
Nie trudno zapamiętać też
Ze 7*8 to 56.
Kiedy już wyniki znasz,
Możesz być pewny ze sprawdzian zdasz!
Pomóż Basi,
Pomóż Kasi,
A gdy w szkole szóstki posypia się,
Wiedz że matma potem też przyda się!
Gdy w sklepie kasjerka powie,
28.30 za te maki,
A ty masz w portfelu same drobniaki,
Gdy matematykę znasz,
Radę w każdej sytuacji dasz!
Z wiersza morał taki:
Warto znać matmę lepiej niż ptaki!

Martyna Borowiec, kl. VI a


Lubimy rozwiązywać z matematyki zadania.
Już niestraszne nam są trudne równania.
Kolejność wykonywania działań dobrze znamy,
najpierw nawiasy i dalej działamy.
Potem potęgowanie sprytnie wykonujemy,
następnie mnożenie i dzielenie kalkulujemy.
Na koniec dodajemy i odejmujemy.
Przy zadaniach z treścią lubimy główkować,
bo Pani nauczyła nas szybko rachować.
Figury geometryczne też już dobrze znamy,
ich pola i obwody sprytnie obliczamy.
Cyrklem koła równiutko kreślimy,
kątomierzem kąty dokładnie mierzymy.
Własności figur geometrycznych doskonale znamy,
przekątne i osie symetrii pięknie wyznaczamy.
Czy romb jest kwadratem? Kwadrat prostokątem?
Czy równoległobok i deltoid też jest czworokątem?
My te odpowiedzi doskonale znamy,
Bo matematykę po prostu kochamy!!!

Liliana Sztorc, kl. Via


Zaczynałam jako mała,
Niemyśląca, niedojrzała
Każda liczba czy cyferka
Była jak niewyciągana bierka
„Bez dzielenia i mnożenia
ani rusz! I już!”- to jest motto
Gdy podstawy już umiałam
Trudnych działań zażądałam
Od nauki ciągle dyszę
I równania w kółko piszę
Rozwiązuję, poszukuję
Rzeka myśli ciągle płynie
A mój móżdżek z tego słynie,
Że mam celów dużo, wiele
W poniedziałek, czy w niedzielę
Myślę przyszłościowo wielce
Bo mam matematycznie stworzone serce.
A gdy w trzeciej klasie wszystkie materiały doskonale opanowałam
To do Olimpuska zgłoszona zostałam
I co? I wygrałam!
Wcale się nie poddałam
Bo od zawsze z „matmą” dużo szalałam.
A w szóstej klasie sukcesy odnoszę
więc może w weekend kuzynkę zaproszę
I jej opowiem
Jak matematyka
Może świetnie rozwinąć człowieka.

Agata Łukasik kl. VIb


Liczby ujemne i dodatnie
-Mhm, to o to chodzi w tej matmie…
Zewsząd słyszę, że matematyka to przede wszystkim logika.
Bryły, sześciany – o mój Pitagorasie,
Czy to obliczyć w ogóle da się?!
Równania z „x” – czemu muszą być długie aż tak?
Można to obliczyć? Jak? Jak?
Muszę pomyśleć – lewa i prawa strona równania…
A w zadaniu Pani Frania ma dwie paczki z gruszką
oraz cztery z pietruszką.
Łącznie czterdzieści owoców i sto dwadzieścia warzyw.
Siedzę nad zadaniem dzień cały nachylona.
Czy ta Pani od matmy jest szalona?
W końcu udało mi się to obliczyć,
choć musiałam się mocno naliczyć.
Matematyka to nie tylko logika,
to nieraz także śpiew słowika!

Ewa Sroka, kl. VI c


Przejdź do góry
Our website is protected by DMC Firewall!