Odwiedza nas 53 gości oraz 0 użytkowników.

Wycieczka klas III a i III c w Góry Świętokrzyskie

17 września uczniowie klas III a i III c wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pogoda nie zapowiadała się zbyt obiecująco, gdyż po wielu ciepłych i słonecznych dniach powitał nas zimny i wietrzny poranek.

Pomimo tego w dobrych humorach wyruszyliśmy i po niespełna godzinnej podróży dotarliśmy na miejsce.

Góry Świętokrzyskie z daleka wyglądają jak niewielkie kopczyki w lekko pofalowanym terenie, a to przecież najstarsze góry w Polsce, przez miliony lat poddawane niszczącym wpływom sił natury, które wygładziły górskie ściany i zaokrągliły wierzchołki. Ze względu na wyjątkowo cenne lasy oraz rozmaitość form terenu, pasma górskie chroni Świętokrzyski Park Narodowy. To region pełen magii, historii, legend i niezwykłej przyrody.

Na święty Krzyż udaliśmy się od strony Huty Szklanej asfaltową drogą.

Po dotarciu na szczyt Łysej Góry nastąpiło zwiedzanie najpierw Bazyliki Mniejszej, o której ciekawie opowiadał nam przewodnik. W klasztorze, który powstał na początku XI wieku zwiedzaliśmy Muzeum Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej, w kaplicy Oleśnickich widzieliśmy relikwiarz z cząstkami Krzyża Świętego. Poznaliśmy historię klasztoru oraz otrzymaliśmy błogosławieństwo.

Ostatnim punktem programu wycieczki była wizyta w Muzeum Przyrodniczym Świętokrzyskiego Parku Narodowego, które obecnie przyciąga wielu turystów prezentowanymi tam wystawami ukazującymi przyrodę, krajobraz, historię oraz kulturę regionu świętokrzyskiego. Wszystko w oparciu o multimedialne urządzenia, zdjęcia i modele, które wizualnie docierają do odbiorcy w każdym wieku.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń o godzinie 15:30 wróciliśmy do szkoły.

g_sw2019_1.jpg - 74.66 KB

g_sw2019_2.jpg - 84.91 KB

Agnieszka Zawalska

Przejdź do góry
DMC Firewall is a Joomla Security extension!